FANDOM

Strażacy Konohagakure używają uwolnienia wody

Strażacy Konohagakure używają uwolnienia wody.

Uwolnienie Wody (水遁, Suiton; "Styl Wody") jest jednym z podstawowych elementarnych przemian natury, które umożliwia użytkownikowi na manipulację wcześniej istniejącą wodą lub stworzenie własnej przez obracanie ich czakrę wody. Zajmuje znacznie więcej możliwości tworzenia się wody na zewnątrz ciała niż do manipulowania, co jest już dostępnie lub wypluciu go z ich ust. Jeden z najbardziej wszechstronnym z pięciu podstawowych natur czakry, technik może zmieniać uwolnienie wody nie tylko kształt, ale stan. Ponadto, woda staje się substancją stała w procesie. Powinowactwa woda jest zdecydowanie najbardziej powszechnie wśród shinobi Kirigakure. Ofensywne techniki wodne wydają się ranić z nagłym życiem, które one wywierają, co mogłoby spowodować poważne obrażenia wewnętrzne u ludzi.

Związek z innymi naturami

  • Woda jest silna przeciwko ogniu, ponieważ naturalnie gasi płomienie (chociaż wystarczająco mocna technika ognia może powodować parowanie), ale jest słaba na ziemi, ponieważ struktury ziemskie mogą rozproszyć siłę wody, czyniąc technikę nieskuteczną.
  • Uwolnienie wody można stosować w połączeniu z uwolnieniem błyskawicy, aby zwiększyć przepływ energii elektrycznej, zwiększając obrażenia zadawane przez cel.
  • Dodatkowo można go używać z uwolnieniem wiatru, aby zwiększyć wstrząs mózgu i ogólną siłę niszczącą techniki wodnej.
  • Czakra o naturalnej wodzie jest składnikiem następujących kekkei genkai: uwolnienie lodu, uwolnienie drewna, uwolnienie burzy, uwolnienie wrzątku i uwolnienie błota.

Ciekawostki

  • Uwolnienie wody odpowiada prawdziwej sztuce ninja "suiton-no-jutsu". Jednym z przykładów prawdziwego suiton-no-jutsu jest Ukigusa-gakure: praktyka rzucania rzęsy na wodę w celu ukrycia podwodnego ruchu.
  • Klan Hōzuki wykorzystuje również technikę zwaną Suika no Jutsu, pozwalającą im przekształcać własne ciała w wodę. Daje to jednak dodatkową słabość przeciwko technikom błyskawic, ponieważ woda przewodzi prąd, co widać w walce Suigetsu Hōzuki z Darui.
  • Tobirama Senju jest uważany za najpotężniejszego użytkownika uwalnianie wody, jaki kiedykolwiek istniał ze względu na jego zdolność do tworzenia potężnych technik uwalnianie wody w obszarach, w których w ogóle nie było źródła wody.
  • Shabondama no Ninjutsu Utakaty jest odmianą uwolnienie wody.