FANDOM

Totsuka no Tsurugi
Totsuka no Tsurugi
Nazwa
Japoński 十拳剣
Rōmaji Totsuka no Tsurugi
Debiut
Manga Tom 43, Rozdział 392
Anime Odcinek 138
Gra Naruto Shippūden: Ultimate Ninja Heroes 3
Występuje w Manga, anime i gra
Informacje
Użytkownicy
Itachi Uchiha

Totsuka no Tsurugi jest wariantem miecza Kusanagi. Jest schowany w pochwie; ostrze jest rzeczywiście cieczą wewnątrzną gurdy, która uwalnia się i kształtuje, niż konwencyjny miecz.

Po przebiciu mieczem Orochimaru zostaje zapieczętowany

Po przebiciu mieczem Orochimaru zostaje zapieczętowany.

Jest eteryczną bronią, zaczarowanym ostrzem zdolną do wszystkiego przebija się i pieczętuje. Ci, którzy zostali przebici mieczem są pochłaniani do grudy i uwięziony w genjutsu - jak "świat marzeń" na całą wieczność; co za tym idzie, Itachiemu udało się usunąć przeklętą pieczęć nieba, a tym samym Orochimaru z ciała Sasuke. Również może przeciąć obiekty jak normalne ostrza, dając tym samym dużą uniwersalność władającego jego atakami. Jako wariant miecza Kusanagi, ten miecz może przeciąć prawie wszystko, co widać, gdy Itachi lekko odciął głowę Yamata no Jutsu. Orochimaru poszukiwał miecza przez całe życie i Zetsu powiedział, że nigdy nie mógł go znaleźć.

Wraz z Yata no Kagami, miecz Totsuka jest bronią sprawującą przez Susanoo Itachiego, rosnąca nad przed ramieniu trzecia ręka trzyma gurdę, natomiast prawa ręka trzyma ostrze. Mówiło się, że wykonując to, Itachi staje niezwyciężony.

Wpływ

  • Totsuka no Tsurugi (十 拳 剣; dosł. "Dziesięć Pięśći długiego miecza") to miecz używany przez Izanagi zabicia swojego nowo narodzonego Kagu-Tsuchi, po urodzeniu spalił swoją matkę, Izanami]], do śmierci. Z krwi Kagu-Tsuchi, osiem nowych bogów Shinto urodzili.
  • Totsuka jest mieczem używanym przez boga Susanoo, aby zabić osiem wrót i osmiem-ogoniastego węża Orochimaru, Yamata no Orchi, tak jak było używane przez Susanoo Itachiego w pokonaniu techniki Orochimaru.

Ciekawostki

  • Miecz został popularnie błędnie przetłumaczony jako "idealny przeciwnik Kusanagi".
  • W mandze miecz pojawia się jako eteryczne ostrze złożone z cieczy, ale w anime ma ognisty wygląd.
  • Susanoo Itachiego nosi Miecz Totsuki w tykwie. Eteryczna broń wewnątrz tykwy może być odniesieniem do hyōtan-kozō, ducha dyni z japońskiego folkloru. Może to być także odniesienie do tego, w jaki sposób Susanoo używał sake, aby wypić Yamata-no-Orochi, zanim zabił go Totsuka no Tsurugi.
  • W anime, ostateczna forma Susanoo Sasuke została błędnie przedstawiona z tykwą w jego drugorzędnej prawej ręce.
  • Kompletne Susanoo Itachiego pokazało sztylet w mandze, podczas gdy w anime wyglądał jak Miecz Totsuki wraz z tykwą.