FANDOM

Shinobigote
Shinobigote
Nazwa
Japoński 忍小手
Rōmaji Shinobigote
Angielski Shinobi Gauntlet
Debiut
Manga Tom 1, Rozdział 1
Powieść Boruto
Film Boruto
Gra Naruto Shippūden: Ultimate Ninja Storm 4
Występuje w Manga, anime, film, powieść, gra
Informacje
Użytkownicy
Boruto Uzumaki

Katasuke Tōno
Konohamaru Sarutobi

Shinobigote (忍 小 手, Shinobigote), często określany skrótem Rękawica (小 手, Kote), jest naukowym narzędziem ninja opracowanym przez Katasuke ze Drużyna Naukowców Narzędzi Ninja z Konohagakure.

Przegląd

Jak sama nazwa wskazuje, to narzędzie jest noszone na przedramieniu. Użytkownik inicjuje jedną ze swoich technik przed zapieczętowaniem go w kasecie z przewijaniem. Kaseta zwoju zmniejsza się do rozmiaru kuli i jest ładowana do Shinobigote . Następnie mogą zwolnić kasetę zwoju i użyć zapieczętowanej techniki. Aby użyć jakiejś elementarnej techniki, użytkownik najwidoczniej musi najpierw utworzyć odpowiednią pieczęć. Ponieważ używanie go nie wymaga czakry, użytkownik może zyskać przewagę w walce, uwalniając normalnie czakrowe techniki podatkowe, jednocześnie oszczędzając czakrę lub kontynuując stosowanie technik, gdy czakra jest niska, przez co użytkownik pozostaje wypoczęty, a prawdopodobieństwo znoszenia wyczerpania jest mniejsze. ; może być nawet używana przez osobę inną niż ninja. Posiadaczowi przyznano także umiejętność posługiwania się technikami, które w innym przypadku byłyby niemożliwe do wykorzystania, takimi jak hiden i elemental kekkei genkai, takie jak uwolnienie lodu, lawy i drewna. Rękawica może wpływać na niezamknięte techniki, pozwalając na uruchomienie technik ręcznych jako pocisku.

Ciekawostki

Pięć jednoręcznych, elementarnych pieczęci

Pięć jednoręcznych, elementarnych pieczęci.

  • Masashi Kishimoto oświadczył, że myślał o stworzeniu takiego narzędzia, zanim Naruto nawet się zaczął, ale nie mógł znaleźć odpowiedniego czasu, aby wprowadzić go w mandze.
  • Kiedy Konohamaru Sarutobi przypieczętował swojego Rasengana do zielonego zwjou, kanji dla "wiatru" (風, fū) pojawiły się na zwójce. Później użył także pieczęci do rąk do zwalniania wiatru, gdy uruchomił Rasengana.
    • Kiedy Boruto walczył z Shikadai w egzaminach na Chūnina, utworzył pieczęć ręczną uwolneinie ziemi, aby uwolnić zwoje zawierające cieniste klony.
  • To narzędzie zostało zakazane we wspólnie sponsorowanych egzaminach na Chūnina w piątym wielkim Shinobi przez siódmy Hokage, ponieważ uznano to za nieuczciwą przewagę. Dodatkowo, egzaminy były testem do wychowania młodych shinobi na lepsze, podczas gdy rękawica zrobiła coś przeciwnego.