FANDOM

Jūken
Jūken 柔拳 Jūken
Nazwy
Polski Delikatna Pięść
Debiut
Manga Tom 9, Rozdział 79
Anime Odcinek 46
Powieść Ostatni
Film Film
Gra Naruto: Ultimate Ninja
OVA Naruto x UT
Występuje w Manga, anime, gra, film, powieść, OVA
Informacje
Klasyfikacja Byakugan Kekkei Genkai, Taijutsu, Styl Walki
Klasa Ofensywna, Uzupełniająca
Zasięg Krótki (0-5m)
Pochodzenie Jutsu
Boruto Sutoraiku

Hakke Hasangeki
Hakke Hyaku Nijūhachi Shō
Hakkeshō Kaiten
Hakke Kūhekishō
Hakke Kūshō
Hakke Rokujūyon Shō
Hanabi Ryū: Kaiten
Hakke Sanjūni Shō
Hakurō Tenbu
Jūkenpō Ichigekishin
Jūken Shinan
Jūho Sōshiken
Jūho Sōshō
Kolejny Cios
Mizu Hari
Shin'ei: Raijin Rasengan
Shōtei
Shugohakke Rokujūyon Shō
Tenshō Ranbu
Zesshō: Hachimon Hōgeki

Użytkownicy
Boruto Uzumaki

Hanabi Hyūga
Hinata Hyūga
Hiashi Hyūga
Hizashi Hyūga
Himawari Uzumaki
Momoshiki Ōtsutsuki
Mukai Kohinata
Neji Hyūga

Jūken jest formą walki z rąk do strony używanego przez członków klanu Hyūga. Odzwierciedla uszkodzenia wewnętrznego poprzez atakowanie systemu przepływu czakry w organizmie, raniąc narządy, które są ściśle powiązane z obszarem sieci, który został uderzony. Aby to zrobić, użytkownik chirurgicznie wstrzykuje pewną ilość czakry w ich własnym systemie przepływu czakry, powodując uszkodzenie okolicznych narządów z powodu ich bliskości czakry do czakry układu krążenia. Nawet najmniejszy dotknięcie może spowodować poważne uszkodzenia wewnętrzne, stąd nazwa "delikatna" pięść.

Celując tenketsu może zwiększyć spustoszenie i kontrolować praktykę Jūken może nałożyć na sieci czakry przeciwnika. Te specjalne więzi, w sumie 361, to kluczowe przejęte specjalistycznym w sieci czakrą krążenia, a tym samym ich siłę otwierania lub zamykająca w jakikolwiek sposób użytkownika Jūken uznając to za potężną taktyczne rozwiązanie. Czakra użytkownika może zwiększać przepływ czakry w ciele przeciwnika, całkowicie lub zakłócać go, zapobiegając użycie technik, jak widać w walce z Nejim i Hinatą podczas egzaminów.

Neji Hyūga zauważył, że każda substancja na bazie czakry może zniszczyć przy użyciu tej techniki. Jak widać w walce z Kidōmaru, to odbywa się poprzez wyciekanie czakry z otworów czakry w jednej ręce i formowanie go w kształcie igły, aby przeciąć czakrę. Jednakże nie wiadomo, czy ta technika może zostać wykonana przez każdego użytkownika Jūken czy tylko tych, którzy mogą zobaczyć tenketsu.

Ponieważ układ drogi czakry jest niewiadoma gołym okiem, Byakugan jest wymagana dla tego stylu, które mają być skuteczne wykorzystywane. Od Byakugana jest unikalny dla klanu Hyūga, stał się styl walki. Umiejętność spowodowania poważnym urazów wewnętrznego z minimalną siłą zewnętrzną, w połączeniu z manipulacją sieci czakry czyni łagodną pięść najbardziej cenioną, groźną w rodzaju taijutsu znaną we wszystkich w Konohagakure. W przeciwieństwie do tego, techniki mogą być również wykorzystywane do celów dodatkowych, takie jak pomoc towarzyszom na polu bitwy. Było pokazane przez Hinatę, podczas Czwartej Wojny Shinobi, kiedy używa technikę, żeby naprawić zwichnięty staw barkowy Naruto.

Z powodu posiadania Byakugan, klan Ōtsutsuki również ćwiczy tę formę taijutsu, chociaż jest znacznie bardziej agresywny niż praktykuje klan Hyūga. Momoshiki Ōtsutsuki zademonstrował swoją walkę z Naruto Uzumaki, celując w tenketsu Naruto i narządy wewnętrzne, próbując go obezwładnić.

Ciekawostki

  • Ten styl walki opiera się na prawdziwej chińskiej sztuce walki Baguazhang, stylu walki, który zwykle składa się z ruchów okrężnych, umożliwiając ćwiczącemu szerszy zakres ruchu i pełne wykorzystanie pędu, bez dawania swojemu przeciwnikowi dużo szansy na bezpośrednie uderzenie. W Japonii znany jest jako Hakkeshō.
  • Techniki z tej linii nazwano także "Delikatną sztuką pięści" (柔 拳法, Jūkenhō / Jūkenpō) lub "Delikatną pięścią" (柔 歩, Jūho). Kenpō jest również popularnym japońskim określeniem chińskich sztuk walki.
    • Chociaż domniemana lektura "Sztuka Miękkiej Pięści" (柔 拳法) to "Jūkenpō" ze względu na stałą konwersję, w imię tej techniki według furigany jest to "Jūkenhō".
  • Ten styl walki mógł również opierać się na Dotyku Śmierci, w którym ruchy pozornie mniej śmiertelne mogą stać się śmiertelne poprzez uderzenie w pewne punkty nacisku na ciele, odniesienie do sposobu, w jaki technika ta celuje w System Ścieżki Czakr i Tenketsu w wybuchowy sposób zwiększyć zadawane obrażenia.