FANDOM

Jōgan
Jōgan 淨眼 Jōgan
Nazwa
Debiut
Manga Tom 1, Rozdział 1
Anime Odcinek 1
Występuje w Manga, anime, powieść
Informacje
Klasyfikacja Kekkei Genkai, Dōjutsu
Użytkownicy
Boruto Uzumaki

Jōgan jest unikalnym dōjutsu, które zostało obudzone przez Boruto Uzumaki w jego prawym oku. Chociaż dōjutsu jest zagadkowe dla Boruto, Toneri Ōtsutsuki zdaje się zdawać sobie sprawę z jego możliwości i funkcji, podczas gdy Momoshiki Ōtsutsuki twierdzi, że jest to moc silnie odziedziczona po klanie Ōtsutsuki. W mandze, ten dōjutsu ma charakterystyczny wygląd z ledwo widocznym źrenicą. Przedstawiony w anime dōjutsu ma kolor niebieski z przyciemnioną twardówką i widocznym źrenicą.

Aktywne oko Boruto

Jōgan przedstawiony w anime.

Kiedy Boruto, po raz pierwszy użyty w czasie pobytu w Akademii, nie wydawał się mieć możliwości aktywowania go na polecenie, zamiast tego oko mimowolnie uaktywniłoby się, gdy Boruto skupiłby swoją uwagę na konkretnej osobie lub obiekcie. Jako nastolatek miał możliwość aktywowania go do woli.

Ciekawostki

Rysunek Chengxi

Rysunek Chengxi.

  • Chengxi Huang, który jest animatorem dla Boruto: Naruto Next Generations, zamieścił zdjęcie na swoim blogu, które pokazuje, że Boruto czyści jego prawe oko. Podpis obrazu brzmi "Jōgan" (浄 眼, dosłownie: "Czyste oko"). W tekście towarzyszącym animator wyjaśnił, że oko Boruto nie było ani Byakuganem, ani Tenseiganem. Wyjaśnił również, że oko jest związane z wymiarem klanu Ōtsutsuki, a jego moce są odpowiednikiem dōjutsu zdolności Naruto do wyczuwania negatywnych emocji. Zauważył jednak, że wszystkie te informacje zostaną szczegółowo wyjaśnione w przyszłości, a fani nie powinni na razie zbytnio o tym myśleć, ponieważ autor nie przemyślał wszystkiego sam przez się.