FANDOM

Genjutsu: Sharingan
Genjutsu Sharingan. 幻術・写輪眼 Genjutsu: Sharingan
Nazwy
Polski Technika Iluzji: Kopiujące Wirujące Oko
Debiut
Manga Tom 2, Rozdział 15
Anime Odcinek 9
Powieść Naruto Jinraiden: Dzień, w którym zawył wilk
Film Starcie ninja w Kraju Śniegu
Występuje w Manga, anime, film, powieść
Informacje
Klasyfikacja Sharingan Kekkei Genkai, Genjutsu, Dōjutsu
Klasa Ofensywna, Uzupełniająca
Zasięg Krótki (0-5m)
Typ Inton Inton
Pochodzenie Jutsu
Iatsu Sharingan

Magen: Kyō Tenchi-ten
Magen: Kasegui no Jutsu
Magen: Shinkarasu
Mangekyō Sharingan

Użytkownicy
Danzō Shimura

Fugaku Uchiha
Indra Ōtsutsuki
Itachi Uchiha
Izuna Uchiha
Kakashi Hatake
Madara Uchiha
Obito Uchiha
Sarada Uchiha
Sasuke Uchiha
Shisui Uchiha
Tekka Uchiha

Genjutsu: Sharingan ogólnie odnosi się do zakresu genjutsu wykonywanego z Sharinganem. Wykazano również, że jest on wykonywany przez wyższe ewolucje Sharingana: Mangekyō Sharingan i Rinnegan.

Użycie

Technika wykorzystywana przez Rinnegan

Technika wykorzystywana przez Rinnegan.

Nawiązując kontakt wzrokowy z celem, użytkownik Sharingana łapie je w genjutsu, które można wykorzystać do jednego z różnych celów, takich jak: spowodowanie natychmiastowej - ale tymczasowej - utraty świadomości lub porażenia w celu, wymuszone wydobywanie informacji, przekazywanie pamięci, usuwanie genjutsu umieszczonego na celu przez innych, i kontrolowanie działań celu.

Członkowie klanu Uchiha są szczególnie znani z używania Sharingana do kontrolowania Dziewięcioogoniastego, tak że Konoha szybko zaczął podejrzewać zaangażowanie Uchiha w Atak Lisiego Demona na Dziewięcioogoniastego. Sasuke Uchiha jest znany z tego, że może użyć tej techniki za pośrednictwem swojego Rinnegana, aby złapać wszystkie ogoniaste bestie w genjutsu jednym spojrzeniem.

Iluzje stworzone przez Genjutsu: Sharingan nie wydają się mieć żadnej formy znaku towarowego, która wydaje się znacznie różnić między tymi samymi funkcjami, a nawet tymi samymi użytkownikami. Na przykład, Sasuke zazwyczaj używa go, aby unieśnić cele, jednak przy pierwszym przypadku, gdy ciało celu jest przebite dużymi piórami, na drugim, cel jest chwycony i przytłoczony przez cienistą postać, i na trzecim cel doświadcza Sasuke osobiście, dźgając ich.

Ciekawostki

  • Sasuke i Itachi Uchiha pokazali, że aktywują swoje Mangekyō Sharingan, by rzucić genjutsu, mimo że ich regularny Sharingan został już aktywowany, co sugeruje, że ta technika została w jakiś sposób wzmocniona przez wyewoluowane dōjutsu lub że podobna technika stosowana tylko przez Mangekyō Sharingana.
  • Cielesna wersja humanoida Sasuke, Susanoo, pojawia się po raz pierwszy w genjutsu, który tworzy, ale formalnie debiutuje za kilka rozdziałów.
  • Nawiązując kontakt wzrokowy z jinchūriki, Obito może wykorzystać tę technikę do kontrolowania ogoniastej bestii zamkniętej w nich, podczas gdy jej gospodarz pozostaje nienaruszony.
  • Pomimo genjutsu działającego poprzez zmianę przepływu czakry mózgowego układu nerwowego celu, ta technika wpłynęła na Mecha-Naruto, który nie ma mózgu.
  • Madara musi dezaktywować swojego Rinnegana do swojego Mangekyō Sharingana, aby wykonać tę technikę. Jednak nie było to wymagane w użyciu Sasuke.