FANDOM

Doton: Domu
Domu 土遁・土矛 Doton: Domu
Nazwy
Polski Uwolnienie Ziemi: Ziemna Włócznia
Debiut
Manga Tom 35, Rozdział 314
Anime Odcinek 73
Występuje w Manga, anime
Informacje
Klasyfikacja Ninjutsu, Przepływ Czakry
Klasa Uzupełniająca
Ranga B
Typ Doton Doton
Ręczne Pieczęcie Wąż
Jutsu Macierzyste Chakura Hōshutsu
Użytkownicy
Kakuzu

Czakra przepływa przez użytkownika wszystkich częściach ciała powoduje, że przybiera ciemny kolor, co zwiększa ich siłę obronną na jej mocy granicach poprzez skórę twardą jak diament. Ponadto, destrukcyjna siła ataków fizycznych zwiększa się, dzięki czemu jest to doskonała uniwersalna technika. Ilość technik, które może złamać przez tereny utwardzone o włócznię ziemi są bliskie zeru, z wyjatkiem jego niezapszeczalnemu słabemu punktowi: Uwolnienie Błyskawicy. Kakuzu używał tej techniki przez użycie jego elementu ziemi.

Kakuzu wykazał się umiejętnością korzystania z tego na pokrycie się częściowo (tj. rękę i przedramieni, a obok jego głowy), bez używania ręcznych pieczęci, co dało mu znaczącą przewagę taktyczną przed pułapkami.

Ciekawostki

  • Podobnie jak pozostałe techniki Kakuzu, nazwa tej techniki pochodzi od legendarnego mecha anime "Mobile Suit Gundam" (ō 戦 士 ガ ン ダ ム, Kidō Senshi Gandamu). Nazwa Domu pochodzi od Gundam MS-09B Dom (ド ム, Domu). Nazwa została nadana kanji, aby stworzyć nazwę tej techniki.