FANDOM

Chakura no Mesu
Chakura no Mesu
Nazwy
Japoński チャクラのメス
Rōmaji Chakura no Mesu
Debiut
Manga Tom 19, Rozdział 164
Anime Odcinek 93
Gra Naruto: Ultimate Ninja 2
Występuje w Manga, anime, gra, OVA
Informacje
Klasyfikacja Ninjutsu, Medyczne Ninjutsu
Klasa Ofensywna, Uzupełniająca
Zasięg Krótki (0-5m)
Ręczne Pieczęcie Tygrys → Koń → Królik → Rat → Pies
Techniki Macierzyste Saikan Chūshutsu no Jutsu
Pochodzenie Techniki
Chakura Kaibōtō: San

Chakura Kaibōtō: Zan
Kinjite: Shikon no Jutsu
Monuke no Hitotachi
Senten Dabi
Shijutsu: Shidan
Zmiażdżenie Węża Skalpelem Czakry

Użytkownicy
Kabuto Yakushi

Lazurowy Kieł
Orochimaru
Sakura Haruno
Shizune
Tsunade Senju

Ta medyczna technika tworzy czakrę w małe, ostre ostrze. To może być następnie wykorzystane do bardzo dokładnych nacięć niezbędnych do operacji i anatomicznych rozcięć. W przeciwieństwie do zwykłych skalpeli, skalpel czakry może wykonywać cięcia wewnątrz ciała bez tworzenia otwartej rany, ograniczając ryzyko infekcji.

Skalpel czakry może być również używany w ofensywie, ale wymaga dużej precyzji, aby był skuteczny. Z powodu tego wymogu używanie ofensywnego skalpela czakr jest bardzo nietypowe. W gorącej walce, nawet największy ninja medyczny nie będzie w stanie wyćwiczyć precyzji potrzebnej do wykonania śmiertelnych cięć, ale nadal może skutecznie przecinać tkanki mięśniowe i ścięgna, czyniąc cel nieruchomym.

Jednak w części II umiejętność Kabuto w tej technice wystarczyła, by z łatwością przeciąć drewno i ciało.

Ciekawostki

  • Chociaż jest to zwykle napisane w katakanie, to nazwa "mesu" (メ ス, skalpel) została nadana kanji, gdy została po raz pierwszy przedstawiona. Został napisany jako チ ャ ク ラ 解剖刀 (dosłownie: czakra Dissection Blade), który zwykle jest wymawiany jako "Chakura Kaibōtō". "Mesu" pochodzi od słowa "Mes", które w języku holenderskim jest skalpelem.
  • Shizune używa tej techniki jako głównej części swojego stylu walki w serii gier Ultimate Ninja.